Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem

Bryły geometryczne z pudełkiem

SMV0198_M014
Dostępność: Na prośbę
322 zł

 

Bryły geometryczne z pudełkiem:

Bryły geometryczne z podstawą i pudełkiem to sensoryczna pomoc  Montessori wykorzystywana do rozwijania zmysłu stereognostycznego. Pomoc pomaga dostrzec i rozróżnić trzy wymiary brył, różnice między różnymi bryłami oraz dopasować powierzchnie geometryczne do brył geometrycznych.

Drewniane pudełko zawiera: 10 niebieskich brył geometrycznych: sześcian, walec, kula, graniastosłup trójkątny, graniastosłup czworokątny, iglica trójkątna, iglica czworokątna, stożek, elipsoida, owal.

Wymiary bloku: 9,9 x 5,8 x 5,8 cm
Rozmiar opakowania: 38 x 12 x 17 cm

Zestaw zawiera zestaw baz dla brył sferycznych - kuli, owalu i elipsoidy oraz bazy z figurami geometrycznymi narysowanymi cienką niebieską linią: kwadrat, prostokąt, trójkąt równoboczny, trójkąt równoramienny, koło, elipsa, owal.

 

Sprawdzanie błędów: zmysł wizualny i stereognostyczny

  •  Cel bezpośredni: Poprawa zmysłu stereognostycznego
  •  Cel pośredni: przygotowanie do geometrii

Zalecany wiek: 3,5 roku i powyżej

 

Uwaga: Ta pomoc Montessori pozwala nam rozwijać słownictwo poprzez nazwy różnych brył. Używamy trzyetapowej lekcji, aby nauczyć się nazw.

Wszystkie pomoce Montessori są dziełem włoskiej pedagog Marii Montessori.

 

Procedura:

  • Zaproś dziecko do pracy: „Czy chciałbyś pokazać, jak pracować z bryłami geometrycznymi?”.
  • Pokaż dziecku, gdzie umieścić pomoc i jak ją przenosić (trzymaj tacę/koszyk obiema rękami).
  • Najpierw z koszyka, który jest przykryty szalikiem, wyjmujemy jedną bryłę geometryczną (kulę, sześcian...) na dywan.
  • Zaczynamy badać obiekt z zainteresowaniem, dotykać go, obracać w dłoniach. Nie robimy nic więcej, nawet go nie nazywamy!
  • Proponujemy dziecku bryłę i pozwalamy mu ją zbadać - poczuć jej kształt.
  • Zaczynamy od maksymalnie trzech brył i wybieramy te najbardziej różne (np. kula, sześcian, stożek).
  • W kolejnym etapie manipulujemy bryłami i staramy się zilustrować różnice między nimi poprzez toczenie, turlanie i przewracanie. Mówimy: „This is a ball.” (kula, owal, elipsoida) „To jest toczenie lub przechylanie.” (sześcian, graniastosłup czworokątny, graniastosłup trójkątny) „To się toczy i skręca” (stożek, walec).
  • Pozwól dziecku wypróbować wszystkie figury.
  • Następnie postaw przed dzieckiem wyzwanie: „Czy możesz spróbować znaleźć bryły, które zarówno się toczą, jak i ślizgają?”. itd.
  • Możemy podzielić bryły na grupy - zestawy - zgodnie z ich właściwościami. 
  • Zachęć dziecko do ułożenia brył o tej samej podstawie. Pokaż widok z góry. Pozwól dziecku eksperymentować.
  • Następnie odłóż narzędzie lub kontynuuj inne ćwiczenia, w zależności od zainteresowania dziecka.

Inne działania:

 Wybierz bryły o podobnym kształcie - trudniejsze do rozróżnienia.

  • Praca z podstawami - dziecko dowiaduje się, która bryła należy do jednej lub więcej podstaw, które bryły mają tę samą podstawę itp.
  • Szukanie w pokoju przedmiotów, które zawierają bryłę: wazon = cylinder, szafka = graniastosłup.
  • Kiedy wiemy, że dziecko zna bryły, może je nazwać: Na przykład mamy 5 brył w koszyku przykrytym szalikiem. „Czy potrafisz znaleźć stożek bez patrzenia?”. Dziecko wyciąga szyszkę spod szalika. Jeśli się pomyli, po prostu potrząsamy głowami, a dziecko samo się poprawia.

Więcej inspiracji do pracy z bryłami geometrycznymi można znaleźć na naszej stronie internetowej (tekst w języku angielskim) lub pracując z bryłami geometrycznymi za pomocą tego przewodnika (w języku angielskim).

 

 

 

Prezentacja wideo pracy z bryłami geometrycznymi w języku angielskim: 

Wiek
4 - 5 lat
5 - 6 lat
Materiał
Drewno
SMV0198_M014
Produkt dodany do listy życzeń