Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem
Bryły geometryczne z pudełkiem

Bryły geometryczne z pudełkiem

SMV0198_M014
Dostępność: Dostępne w magazynie
322 zł

 

Bryły geometryczne z pudełkiem:

Bryły geometryczne z podstawą i pudełkiem to sensoryczna pomoc  Montessori wykorzystywana do rozwijania zmysłu stereognostycznego. Pomoc pomaga dostrzec i rozróżnić trzy wymiary brył, różnice między różnymi bryłami oraz dopasować powierzchnie geometryczne do brył geometrycznych.

Drewniane pudełko zawiera: 10 niebieskich brył geometrycznych: sześcian, walec, kula, graniastosłup trójkątny, graniastosłup czworokątny, iglica trójkątna, iglica czworokątna, stożek, elipsoida, owal.

Wymiary bloku: 9,9 x 5,8 x 5,8 cm
Rozmiar opakowania: 38 x 12 x 17 cm

Zestaw zawiera zestaw baz dla brył sferycznych - kuli, owalu i elipsoidy oraz bazy z figurami geometrycznymi narysowanymi cienką niebieską linią: kwadrat, prostokąt, trójkąt równoboczny, trójkąt równoramienny, koło, elipsa, owal.

 

Sprawdzanie błędów: zmysł wizualny i stereognostyczny

  •  Cel bezpośredni: Poprawa zmysłu stereognostycznego
  •  Cel pośredni: przygotowanie do geometrii

Zalecany wiek: 3,5 roku i powyżej

 

Uwaga: Ta pomoc Montessori pozwala nam rozwijać słownictwo poprzez nazwy różnych brył. Używamy trzyetapowej lekcji, aby nauczyć się nazw.

Wszystkie pomoce Montessori są dziełem włoskiej pedagog Marii Montessori.

 

Procedura:

  • Zaproś dziecko do pracy: „Czy chciałbyś pokazać, jak pracować z bryłami geometrycznymi?”.
  • Pokaż dziecku, gdzie umieścić pomoc i jak ją przenosić (trzymaj tacę/koszyk obiema rękami).
  • Najpierw z koszyka, który jest przykryty szalikiem, wyjmujemy jedną bryłę geometryczną (kulę, sześcian...) na dywan.
  • Zaczynamy badać obiekt z zainteresowaniem, dotykać go, obracać w dłoniach. Nie robimy nic więcej, nawet go nie nazywamy!
  • Proponujemy dziecku bryłę i pozwalamy mu ją zbadać - poczuć jej kształt.
  • Zaczynamy od maksymalnie trzech brył i wybieramy te najbardziej różne (np. kula, sześcian, stożek).
  • W kolejnym etapie manipulujemy bryłami i staramy się zilustrować różnice między nimi poprzez toczenie, turlanie i przewracanie. Mówimy: „This is a ball.” (kula, owal, elipsoida) „To jest toczenie lub przechylanie.” (sześcian, graniastosłup czworokątny, graniastosłup trójkątny) „To się toczy i skręca” (stożek, walec).
  • Pozwól dziecku wypróbować wszystkie figury.
  • Następnie postaw przed dzieckiem wyzwanie: „Czy możesz spróbować znaleźć bryły, które zarówno się toczą, jak i ślizgają?”. itd.
  • Możemy podzielić bryły na grupy - zestawy - zgodnie z ich właściwościami. 
  • Zachęć dziecko do ułożenia brył o tej samej podstawie. Pokaż widok z góry. Pozwól dziecku eksperymentować.
  • Następnie odłóż narzędzie lub kontynuuj inne ćwiczenia, w zależności od zainteresowania dziecka.

Inne działania:

 Wybierz bryły o podobnym kształcie - trudniejsze do rozróżnienia.

  • Praca z podstawami - dziecko dowiaduje się, która bryła należy do jednej lub więcej podstaw, które bryły mają tę samą podstawę itp.
  • Szukanie w pokoju przedmiotów, które zawierają bryłę: wazon = cylinder, szafka = graniastosłup.
  • Kiedy wiemy, że dziecko zna bryły, może je nazwać: Na przykład mamy 5 brył w koszyku przykrytym szalikiem. „Czy potrafisz znaleźć stożek bez patrzenia?”. Dziecko wyciąga szyszkę spod szalika. Jeśli się pomyli, po prostu potrząsamy głowami, a dziecko samo się poprawia.

Więcej inspiracji do pracy z bryłami geometrycznymi można znaleźć na naszej stronie internetowej (tekst w języku angielskim) lub pracując z bryłami geometrycznymi za pomocą tego przewodnika (w języku angielskim).

 

 

 

Prezentacja wideo pracy z bryłami geometrycznymi w języku angielskim: 

Wiek
4 - 5 lat
5 - 6 lat
Materiał
Drewno
Producent
Montessori hračky, s.r.o., Pražská 3227, 415 01 Teplice, Czechy, info@montessorihracky.cz
Ostrzeżenie
Jest to produkt edukacyjny, ze względu na funkcje niezbędne do jego przeznaczenia powinien być używany wyłącznie pod nadzorem osoby dorosłej.
Szerokość
40 cm
Wysokość
18.5 cm
Głębokość
12 cm
Waga
2 kg
SMV0198_M014
Produkt dodany do listy życzeń