Tablica do odejmowania z listewkami

Tablica do odejmowania z listewkami

MAT0149_M007
Dostępność: Na prośbę
126 zł

Nauka odejmowania - Pomoc jest odpowiednia dla dzieci w wieku od 5 lat.

 

Tabela z 216 kwadratami (każdy rząd ma 18 kwadratów (18 - 9 = 9), a każda kolumna ma 12 kwadratów). Nad górnym rzędem kwadratów znajdują się liczby od 1 do 18. Od 1 do 9 liczby są niebieskie, następnie niebieska pionowa linia dzieli stół na dwie części, a numeracja nad górnym rzędem jest kontynuowana od 10 do 18 w kolorze czerwonym.

 

Zestaw zawiera pudełko z drewnianymi paskami. Zawiera ono 9 niebieskich pasków, każdy o długości od jednego do 9 kwadratów. Liczby od 1 do 9 są zapisane na czerwono. W zestawie znajduje się również 9 czerwonych drewnianych pasków o tej samej długości co paski niebieskie. Liczby od 1 do 9 są zapisane na niebiesko. Czerwone paski są podzielone na kwadraty niebieskimi liniami, przy czym ostatni kwadrat ma zawsze zapisany odpowiedni symbol liczby.

 

Pudełko zawiera również 17 naturalnych drewnianych pasków (bez koloru i bez liczb), które stopniowo wydłużają się od najmniejszego (2 x 2 cm), dodając jeden kwadrat za każdym razem, aż pasek osiągnie długość 17 cm. Potrzebujemy ich do zakrycia numerów w górnym rzędzie, które nie są obecnie używane.

Do pracy z pomocą będziemy również potrzebować:

 

Przykłady wydrukowane lub napisane odręcznie na małych karteczkach dla kombinacji jednostek (18 - 9 =, 17 - 9 = i 17 - 8 = itd.).

Papierowe karteczki z przepisanymi przykładami.

Ołówek.

Lista kontrolna I, którą można również znaleźć na naszej stronie internetowej.

Bezpośrednim celem tego narzędzia jest pokazanie dziecku wszystkich możliwych kombinacji odejmowania.

 

Warunkiem wstępnym pracy z pomocą jest znajomość gry „Wąż odejmowania”.

Praca z pomocą:

 

Wskaż pod liczbą 18 lewym palcem wskazującym i powiedz: „Mam 18”, prawą ręką weź niebieski pasek z liczbą 9 i dodaj: „Chcę odjąć 9” i pokaż, jak umieścić niebieski pasek na linii liczbowej. (Najpierw zakryj 18, a potem pozostałe.) - kiedy umieścimy pasek pod liczbami, nie widzę, co usunęliśmy. Następnie widzimy, co pozostało: 9 = wynik.

 

Podamy inny przykład, aby pokazać, jak używamy drewnianych pasków. „Chciałbym odjąć od liczby 13. Ile liczb nie potrzebuję?” Policz liczby po 13: „To pięć”. Następnie zaczynamy odliczać drewniane paski od jednego do pięciu, wyjmując 5 i zakrywając liczby, których nie potrzebuję (14-18) na linii liczbowej. „Chciałbym odjąć liczbę od 13”. Bierzemy niebieski pasek z cyfrą 9 i kładziemy go obok drewnianego, aby zakryć cyfry i zobaczyć wynik - pozostała cyfra 4. „Ile mi zostało?” - Odpowiedź brzmi 4 (na tym etapie jeszcze nie sprawdzamy).

Część główna: systematyczna praca:

 

Potrzebne nam będą kartki papieru o wymiarach około 10 x 13 cm, na których znajdują się przepisane przykłady na odejmowanie. Możemy napisać „odejmowanie” na górze i napisać cyfrę, od której będziemy odejmować. Na pierwszej karcie jest tylko jeden przykład, więc prosimy dziecko, aby go przeczytało: „18 - 9 =”.

 

Bierzemy niebieski pasek 9, kładziemy go na 18 i odczytujemy wynik 9.Zapisujemy wynik, odczytujemy go ponownie.

 

Kiedy strona jest skończona - na pierwszej stronie jest tylko jeden przykład - sprawdzamy wynik na wykresie kontrolnym.

 

Pomoc jest odpowiednia dla dzieci w wieku od 5 lat.

 

Wiek
5 - 6 lat
6+
Materiał
Drewno
MAT0149_M007
Produkt dodany do listy życzeń